7 dolog a sikeres fogyásért

Számos fogyókúra és praktikus tanács létezik a sikeres fogyásért. Azonban vannak olyan alapvető dolgok, amelyeket nem árt észben tartani ahhoz, hogy a diétánk sikerét növeljük. Összeszedtünk neked hét olyan tippet, ami segíthet abban, hogy még látványosabb fogyást érhess el.

diéta

1. Hűtött víz
Ha megiszol 8-10 pohár jéghideg vizet, azzal akár plusz 500 kcal-t is elégethetsz, mivel a testednek kalóriát – így zsírt – kell égetnie ahhoz, hogy ezt a hideg vizet felmelegíthesse testhőmérsékletre. Elég kényelmes módja ez a fogyásnak, nem? Még kellemesebbé teheted ezt a módszert, ha paleo fagyit nyalogatsz a cukros helyett, persze azért ezt se vidd túlzásba.

2. Alvás
Ha keveset alszunk, rossz döntéseket hozunk, ingerültek és kimerültek vagyunk, ráadásul többet is eszünk, főleg ha tovább fent vagyunk az átlagosnál. Fáradtan az edzőterembe sem biztos, hogy lesz kedvünk elkullogni… a kiadós alvás viszont felkészít a napra, és segít a testünknek is karbantartania magát.

3. Zöld tea
Tanulmányok is alátámasztják, hogy akár 40%-kal több kalóriát égethetünk el, ha megiszunk naponta 3-5 csésze zöld teát. Ha nem szereted a nyári hőségben a meleg italokat, és nincs türelmed ízletes jeges teát készíteni magadnak, amit magaddal vihetsz akár a munkahelyedre, kapható kapszula formájában is.

4. Préselt zöldséglé
Tudósok szerint ha megiszol egy pohár levet étkezés előtt, akkor 135 kalóriával eszel majd kevesebbet… hiszen a rostok lé formájában is a gyomrodba jutnak, amik így kitöltik azt és kevésbé leszel éhes. Nem is beszélve a rengeteg vitaminról, amihez préselt zöldséglé formájában nagyobb mennyiségben juthatunk hozzá, mintha szilárdan próbálnánk elmajszolgatni azt a kisebb raklapnyi répát, ami egy pohárba belefér.

5. Fehérjepor
Nem, anya, nincs benne szteroid… A fehérjeporban fehérje van, mint a csirkemellben, tojásban vagy tejben. Nem bánt. Cserébe kevesebbet eszünk, mivel egyrészt kitölti a hasunkat, másrészt étvágycsökkentő hormonokat szabadít fel a szervezetünkben. Nem, nem a dobozban van a hormon. Abban fehérje van. És túróval, gyümölccsel vagy tojásfehérjével és édesítőszerrel finom, kímélő desszertet vagy sütit készíthetünk belőle!

6. Joghurtos turmix
Szintén, kitölti a gyomrod, ugyanakkor sok kálciumot tartalmaz, ami segít a zsírégetésben és gátolja a zsírlerakódást. Adj hozzá alacsony cukortartalmú gyümölcsöket és fehérjeport, nem bánod meg!

7. Kókuszvíz
A kókuszvíz sokkal több elektrolitot tartalmaz, mint bármely más gyümölcslé, ráadásul természetes, így jobb mint az energiaitalok. Erőt ad az edzéshez, így még tovább leszel képes kondizni, ráadásul a folyadékot is pótolja.